Riešutai – puikus energijos bei maistinių medžiagų šaltinis

Riešutai – puikus energijos bei maistinių medžiagų šaltinis

Riešutai yra nedideli, tačiau jie yra puikūs energijos ir maistinių medžiagų tiekėjai, kurių sudėtyje yra daug sveikatingumą skatinančių ingredientų, tokių kaip nesočiosios riebalų rūgštys, omega-3 riebalų rūgštys, maistinės skaidulos, vitaminai, mineralai ir mikroelementai. Riešutai paprastai turi didelį riebalų kiekį; tačiau juose taip pat yra mono- ir polinesočiųjų riebalų rūgščių, kurios gali turėti teigiamą poveikį cholesterolio kiekiui. Be to, kai kuriuose riešutuose – ne visuose – yra daug omega 3 riebalų rūgščių, kurios daro teigiamą poveikį mūsų širdies ir kraujagyslių sistemai. Be visų su sveikata susijusių aspektų, juos tiesiog skanu valgyti.

Tačiau riešutai, nepaisant to, kad yra svarbūs energijos tiekėjai,  dažnai gali sukelti problemų:

  • Staigi alergija: žemės riešutai, lazdyno riešutai, graikiniai riešutai
  • Uždelsta alergija maistui: migdolai, makadamijos, anakardžių riešutai, lazdyno riešutai
  • Histamino netoleravimas: anakardžių riešutai, riešutmedžio riešutai.

Pažvelgus į perdirbtų maisto produktų sąrašą, pastebima, jog sąrašas, kur gali būti riešutų gana ilgas. Jei esate alergiškas ar netoleruojate riešutų, produktus turėtume rinktis atsakingai:

  • Sausi pusryčiai, musli
  • Kepiniai: pyragaičiai, sausainiai, įvairių rūšių duona. Šiuose produktuose taip pat yra riešutų.
  • Tešlos krpšeliai pvz.Tartaletes
  • Sūris, salotos
  • Užtepėlės: riešutų- nugos kremai, vegetariškos užtepėlės
  • Saldumynai: marcipanas, nuga, trapučiai, šokoladas, musli batonėliai, praline, ledai, pudingas
  • Kai kurie aliejai taip pat gali būti pagaminti iš riešutų.

Maisto etiketėse būna įrašyti produktai, kurie dažniausiai sukelia alergijas.

Atidžiai perskaitykite maisto etiketes. Atkreipkite dėmesį į tokias sąvokas kaip “riešutai …”, “marcipanas” ar “nuga”. Būkite atidūs, kai rasite užrašą “Gali būti pėdsakų …”. Būkite ypač atidūs, kuomet produktai nėra supakuoti.

 

Kokią alternatyvą galime pasiūlyti riešutams?

Jei netoleruojate tam tikrų riešutų, tai nereiškia, kad visi riešutai gali sukelti problemų. Yra daug įvairių alternatyvų. Pavyzdžiui, kokoso riešutą toleruoja dauguma pacientų, sergančių alergija.

Alternatyvos:

  • Sezamo sėklos
  • Burnotis
  • Kinva
  • Saulėgrąžų sėklos
  • Moliūgų sėklos
  • Abrikosų branduoliai (saldūs)