Kaip neperdozuoti vitamino D?

Nuo įvairių ligų saugančio saulės vitamino dabar stinga daugybei šalies gyventojų. Tačiau prieš griebiantis papildų išsitirkite kraują – reikia žinoti, kiek organizmas turi vitamino D.

Savo sveikata rizikuojame ne tik senkant vitamino D atsargoms. Pavojų sukelia ir jo perteklius. Perdozavus pirmiausia būna silpna, pykina ar vemiama, pablogėja apetitas, gausiai šlapinamasi, užkietėja viduriai arba viduriuojama. Vitamino D perteklius gali pažeisti širdį, kraujagysles, inkstus ir kt.

Perdozuoti galima tuomet, jei neapdairiai vartojami šio vitamino turintys papildai. Norint išvengti rizikos patariama tikrinti sukauptą vitamino D (25 OH) kiekį – atlikti kraujo tyrimą.

Dėl perdozavimo problemos nereikia sukti galvos, kai vitamino D atsargas papildome saulės šviesoje. Tai – pagrindinis šaltinis. Be apsauginių kremų atidengus bent ketvirtadalį kūno paviršiaus saulėje pakanka pabūti 10–15 min. per dieną. Su maistu galime gauti tik 10–20 proc. vitamino D.

Tačiau šaltuoju metų laiku Lietuvoje saulės matome mažai. Todėl dažniau susiduriame su vitamino D stygiumi. Išsityrus jo turimą kiekį lengviau ieškoti priežasčių, kodėl sumažėjo atsparumas infekcijoms, trūksta jėgų, skauda raumenis, sąnarius ar užklupo depresija.

Labiausiai vitamino D (25 OH) kiekį reikėtų išsitirti mažai gaunantiesiems saulės, sergantiesiems nutukimu, cukriniu diabetu, navikinėmis, širdies ir kraujagyslių, inkstų, autoimuninėmis ligomis, turintiesiems aukštą kraujospūdį, kūdikiams ir paaugliams, nėščiosioms, vyresniems nei 65 metų amžiaus žmonėms.